Regnig, men en bra lördag.

Idag har vi varit på flygvapenmuseumet. Minns att jag var där när jag var ca 10 år med min farmor Ingrid och Lasse. Det jag kommer ihåg från det besöket var en stor lokal med massor av lysrör i taket och gamla flygplan på rad. Besökarna var vi och några få gubbar, med händerna på ryggen, som vankade omkring och drömde sig tillbaka i tiden.
Om det var kul....nej det kan jag inte påstå att jag tyckte!

Däremot var dagens upplevelse en annan. En nybyggd hangarliknande byggnad med dov belysning där alla plan och helikoptrar var belysta på ett jättfint och dramatiskt sätt med spottar. Det fanns en avdelning som kallades för flyglabbet där man kunde göra allt från att provsitta ett flygplan till att testa en flygsimulator.

Bäst tyckte nog Ture att badbollarna var som flög i luften med hjälp av kraftig luft som strömmade ur hål!

   

 

 

  


Som sagt, flygvapenmuseumet kan rekommenderas. Vi fyllde på med energi på restaurangen, jag i form av en ost och skinfralla, Pelle med löksoppa och Ture passade på att dra i sig 2 stooora potatisar, 6 köttbullar och ordentligt med gräddsås!
När vi kom hem somnade T och jag och vaknade inte förens 3 timmar senare. Är det inte så att man ska vila ut på helgen?!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Passa på! Och sov alltså. Låter underbart!

2011-02-06 @ 19:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0