Rapport från helgen!

En fullspäckad helg, helt i min smak, som började med en trevlig middag hemma hos Sara och Jonas på fredagskvällen. Efter god mat vek barnen ner sig och jag skulle ljuga om jag inte säger att det var fridfullt att, helt barnfria, sitta och snacka skit i soffan. Helt enkelt en mysig kväll!

Lördagen startade upp med lite sovmorgon då Ture slog upp sina blå först kl 07,30. Tack för det :-) Därefter en sväng på stan där vi inhandlade en frisörsax från fiskars. Sista gångerna jag har klippt Ture har jag klippt honom med en slö kökssax i brist på annat...stackars barn.
På eftermiddagen var vi bortbjudna till det nygifta paret Emma och Magnus på trekorv och för att kolla in nya huset. Mycket trevligt! Passade på att ta en bild på Emmas fina brudbukett, från förra lördagen, som stod på köksbordet.


Vackra vita ranukel.

söndagen hade vi Tures kusiner, Ville och Sigge med föräldrar, på lunch. Kusinerna var en aning sega efter att ha varit uppe sent och kollat på melodifestivalen men Ture höll igång som vanligt och vid lunch satte han i sig tre tallrikar med lasagne. Pelle och jag konstaterade att ungen numera äter mer än vad jag gör....i alla fall när det är något som han gillar.
Senare på eftermiddagen var vi en sväng hos Jocke och Malika på fika. Kul att se att Edvin och Ture lekte så bra och hade så roligt!

En intensiv men trevlig helg! Dock blir nog nästa helg lite lugnare....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0