Intygan om faderskap...

Nu är det vardag för fulla muggar kan man lätt säga!

Måndag till fredag, lämna dagis, jobba jobba, och dessutom har Tures inhalationsapparat pajat ihop så idag har jag fått fixa med en ny.

Vad händer annars då, jo jag ringde socialen för att boka tid så Pelle och jag kan erkänna faderskapet samt intyga att vi varit tillsammans vid själva befruktningstillfället (hallå stenåldern!). Fick besked om att när det är andra barnet så behövs inte detta utan det räcker med att man skriver på ett papper som man får hemskickat.

Hela den här grejen är jättekonstig tycker jag. Är man gifta med varandra behöver man aldrig erkänna faderskap. Då tar man bara för givet att mannen är pappan till barnet. Det innebär i praktiken att en fru kan "ligga runt" och alla hennes ungar hon föder blir hennes maken skyldig att betala för....

Hade jag jobbat med dessa frågor hade jag inte nöjt med mig detta.....jag hade helt enkelt retat ihjäl mig på detta mörkertal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0