Ett sommarlov kvar.

Idag gick jag hem två timmar tidigare från jobbet för att jag var trött, hade ont i ryggen och besvärades av håll i sidan som hängt med hela dagen.

När jag kom hem beklagade jag mig för Pelle och han fick lyssna på hur tjock och trött jag kände mig. Precis efter att jag hade klagat kände jag ändå att jag var tvungen att avrunda med något positivt och sa därför att;

Det är ju skönt att 30 veckor av 40 i alla fall har gått.

Svaret jag fick av Pelle var: 
10 veckor, det är precis vad ett sommarlov var när man var liten och kommer du ihåg att det kändes som en hel evighet.

Helt plötsligt kände jag mig inte så positiv längre...


Kommentarer
Postat av: Sara W

Äsch, jag minns bara att de där somrarna rusade förbi så vi hoppas det gör det för dig också!

2011-02-22 @ 21:03:58
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com
Postat av: Michaela

Hahahaha. Vad rolig han är!

2011-02-22 @ 22:56:33
Postat av: Linda

I egenskap av lärare kan jag säga att det där sommarlovet är som en Ferraribil som blåser förbi. Snart är ungen här!

2011-02-24 @ 10:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0