Bröllop i Eksjö!

Igår var jag och Pelle på ett riktigt skönt och trevligt bröllop mellan Emma och Magnus i den gamla trästaden Eksjö!

Dagen startade med soppa och jäger utomhus, sedan gemensam marsch till rådhuset där vi först fick en liten historialektion om staden Eksjö och därefter delta i en jättefin vigsel. Även denna gång lyckades jag lura mig själv att tro att nej då, jag kommer inte att gråta.... men visst gjorde jag det!

Inte bara kom det tårar när brudparet tillsammans kom in, eller när Emmas syster läste en superfin dikt eller när dom sa jag till varandra, utan även när två killar sjöng och spelade den ganska töntiga, men passande låten, upp över mina öron med Orup :-)
Som tur va var det fler än jag som fällde några tårar.

Därefter var det middag och fest i Krusagården. Trots en, för mig, helt alkoholfri kväll sprang tiden iväg och vi vinglade hem, jag pga halkan och andra pga goda drycker, vid 02-tiden.


Vintermingel...


Fint med borglig vigsel!


Herr och Fru Ekbladh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0