I ett chockartat tillstånd.

Ikväll har jag varit på pysselkväll i Ljungsbro. Jag är så fylld av intryck och upplevelse så jag inte riktigt vet i vilken ände jag ska börja.

Vi börjar med själva pysslet som var bra. Härligt att få pyssla i fyra timmar och till det äta bullens varmkorv, pepparkakor och clementiner och bläddra i fina böcker och insupa inspiration.

Nu till det andra som var en chockartad upplevelse. Ja herrejävlar vilken kväll. Som ni säkert förstår var jag inte ensam på pysselkvällen, och tur var väll det för det hade varit lite trist. Nej då, ikväll har jag umgåtts med tjejer som skulle få kronprinsessan Viktoria att framstå som en riktig slampa!
Exempel: En tjej hade varit föräldraledig i FEM år och väntade nu sitt tredje barn och beräknade vara föräldraledig i ytterligare TVÅ år. En annan tjej hade tygblöjor på sin dotter och hade stöpt ljus i helgen. Den tredje tjejen satt och kritiserade en gemensam bekant för att hon hade sin äldsta på dagis när hon själv var hemma och var föräldraledig med småsyskonet......å så fortsatte det i den stilen tills det att klockan slog 21 och kvällen var över. Behöver jag säga att ingen av tjejerna använde mascara?

På väg hem var jag farligt nära att stanna på macken och köpa ett paket med röd prince utan filter och ställa mig och kedjeröka hysteriskt för att få någon slags balans i kroppen.

HERREJÄVLAR, nu får det vara nog med pysslandet på ett tag! Tur att man har Pelle att komma hem till efter en sådan här kväll. 




Kommentarer
Postat av: julia

Fy fan va bra! jag blir sugen på ett långt halsbloss... eller varför inte dra en lina ... . Du bidrog med att berätta hur mkt du längtade till pendeltåget härom dagen .....

2011-12-06 @ 22:51:12
Postat av: Linda

Ha ha ha ha ha ha ha...........

2011-12-08 @ 17:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0