Efter julen och innan påsken får sig vardagsrummet ett litet lyft.

För tre 3 år sedan, när vi flyttade in i vår lägenhet, hängde jag upp ett par brun/grå randiga linnegardiner. Tyget är från Nygårdsanna och av superfin belgiskt linnekvalité. Ett tyg jag aldrig hade haft råd med om det inte varit för mina 7 år som anställld i företaget.
Trots vita väggar är vårt vardagsrum ett ganska mörkt rum och av den anledningen blev det aldrig riktigt hundra med dom brun/grå linnegardinerna.

Till skillnad från många andra tjejer som håller på med att ändra färger på ljuslyktor, kuddar, gardiner, dukar och annat tjafs så håller jag fast vid det jag gillar. Länge. Men i kombination med en hög inredningstidningar, lite för mycket ledighet och det faktum att fina Barbro nu är inramad och väntar på att få sin plats har jag beställt hem (underbara nätshoppingen och dess tusentals valmöjligheter) 11 meter vitt linnetyg. Och i och  med det gick startskottet för lite fix av vardagsrummet.

Inspirationsord: svart, rökfärgat glas, lime, vitt linne, myrten och sist men inte minst www.oddbirds.nu


Tills det att linnetyget kommer hem och det är dags att börja sy gardiner sysselsätter jag mig med att sy två avlånga kuddar i en stil kraftigt inspirerad (läs: kopierad) av oddbird.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0