Julklappsbrydderi.

Måndag morgon och bara några få vardagar kvar till julafton.
Både jag och Ture gladde oss åt det vita pudret som låg på marken när vi slirade iväg till dagis imorse. Helt klart att det bidrog med att krydda på julstämmningen.

I dag står på att göra listan ett besök på BVC med Ingrid. Sedan ska de två sista julklappar inhandlas. Pelle frågade mig igår vad vi ska köpa till Ture i julklapp och efter att ha slitit hårt med att få ihop en önskelista på både födelsedagspresenter och julklappar och fördelat ut till mormor, morfar, farmor, kusiner och Pelles syskon känns det som om att vi inte behöver köpa några julklappar till Ture. 

Frågan är bara om man kan göra så. Att inte köpa några klappar till sina ungar. Jag har inga som helst problem med det. Ture kommer att inom loppet av två veckor få så mycket leksaker och presenter att han inte ens hinner hålla ordning på alla.  Å det är ju inte direkt så att Ingrid sliter upp paketen och gläds över sina julklappar. Pelle höll inte med mig och han skulle minsann köpa en julklapp till Ture. 
Jag ställde då frågan till honom om vad han skulle köpa till sitt andra barn (ibland måste man liksom påminna om att han har två) och då såg han ut som ett frågetecken.

Ja ni ser vilka i-landsproblem vi brottas med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0