Vips...

så har det blivit sådär mycket att göra igen på kolonin. Planerar en trädgårdsdag på onsdag då det banne mig ska arbetas! Det här är "att göra listan", viktigast att få gjort överst osv.

*Klippa gräset!

*Köpa markduk och lägga singel och plattor vid arbetsbänken.

*Gräva ett hål och fylla med singel under vattenposten.

*Dra upp morötterna och rensa ur i pallkragarna.

*Rensa rabatterna.

*Rensa det värsta ogräset i hallonhäcken....ja, det är dags igen!

*Plocka bort ogräset som trädgårdsättikan bränt sönder.

*Rensa bort ogräset i dekorationsstenarna.

*Lägga markduk och ha på singel under betongbänken.


Ja det var väl det jag kunde komma på. Fixar jag att klippa gräsmattan och lägga markduk, singel och plattor vid arbetsbänken är jag nöjd! Okey då, det där hålet vore bra att få grävt så allt vatten har någonstans att ta vägen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallå där!!! Du glömde en sak till ............. måla staketet. Näe, nu var jag inte snäll, arbetsbänken blev riktigt fin, bra jobbat.

Kram mamma

2011-08-08 @ 22:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0