Markarbete på Äpplevägen 122

Under tiden regnet duggade ner från en mörk himmel fixade jag till marken med plattor och singel där arbetsbänken ska stå. Efter att ha grävt bort gräsmatta, lagt markduk, haft på sättsand och jämnat av med en träregel och till slut lagt på plattorna och singlet kan jag konstatera att det blev okey men inte mer än så. Det är svårt det här med att lägga plattor och jag har på tok för lite erfarenhet.



Nu ska arbetsbänken stå på singlet och den som diskar på plattorna - ja, så är tanken. 


När jag ändå var igång i geggan med skor tunga av lera passade jag på att gräva den grop som jag tänkt ska underlätta för vattnet att rinna undan i. Denna plats är i sig själv väldigt fuktig och det blir ju inte bättre av att vattenposten står just här. Grävde ett hål på cirka 50 centimeters djup och fyllde med singel.
Nu får vi se vad gropen gör för avrinningen och den fuktiga marken


Nu behöver det nedtrampade gräset få vila sig lite och på nytt resa sig upp så ska nog detta se okey ut....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0