Vi gör det enkelt för oss.....väldigt enkelt!

Idag slog vi följe med Maria och Moa och hängde i lekparken i trädgårdsföreningen. Vi klarade oss ifrån regnet och hade en riktigt mysigt förmiddag. Lagom till att vi skulle gå därifrån började regnet dock att ösa ner.

På väg hem tog jag beslutet att göra det enkelt för mig själv och gick därför in på Sibyllan på hörnet. Med två kokkorvar med mos i Tures mage senare styrde vi sedan kosan till Hemköp för att inhandla kvällens middag - charkisar. Väl hemma tog det inte många minuter innan unge herr Strand sov och jag kunde i lugn och ro ge Ingrid mat.

Redan innan Ingrid föddes lovade jag mig själv att göra det så enkelt som möjligt för mig själv och hålla oss så långt borta det bara går från fullbokade dagar och en massa fara och flänga runt på diverse aktiviteter. Under dessa fyra månader som gått av mitt liv som tvåbarnsmamma har jag även kommit till insikt att hur kul det än är att baka så är det tio resor enklare, och på så sätt roligare, att skaka fram några ballerinakex ur en förpackning. 

Just nu lägger Pelle Ture och jag ska precis korka upp vinet och plocka fram charkuterierna.
Håller ni inte med, varför krångla till det när man kan göra det enkelt för sig! Trevlig helg. 


 
'
Moa och Ture.



Kommentarer
Postat av: Linda

Så sant! Ha det gott! Puss!

2011-08-20 @ 12:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0