Välkommen vår fina tjej!

Så äntligen kom läkaren in igår morse med beskedet ja mest av allt ville höra.....nämligen att det fanns plats på förlossningen o att det bara var för mig att ringa hit "maken" så skulle vi dra igång det hela. Kl 11.30 skrevs ja in och kl 17.07 kom en "liten" tjej på 4090 g o 51cm lång upp på mitt bröst! Tänker inte trötta ut er med en massa förlossningsdetaljer men ja kan säga att detta var en repris på Tures förlossning. Snabbt öppningsskede, några timmars krysstningsarbete, hot om kejsarsnitt o till slut sugklocka. Skillnaden var att det gick dubbelt så fort den här gången! Just nu känner ja en enorm glädje o lättnad att allt detta ligger bakom mig o att jag ALDRIG mer behöver utsätta kroppen för det fysiska expriment det innebär att vara gravid o föda barn.....jag är helt enkelt klar! Ture har precis varit här o försökt bjuda lillasyster på ballerinakex o saft! Med hela kroppen full av galna hormoner misslyckades jag helt med att hålla tårarna tillbaka....

Kommentarer
Postat av: Anna Mörlin

Åh så härligt! GRATTIS till hela familjen, hoppas ni har det bra! Massor av kramar från mig

2011-04-21 @ 22:05:13
Postat av: Sara W

Åh va härligt! Grattis! Och nu undrar vi alla - vad ska flickebarnet heta?? Kram!

2011-04-21 @ 22:22:38
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com
Postat av: Annika

Stort GRATTIS till er "lilla" flicka och Glad Påsk på er. Ha de så gott! // Annika (du vet mammas jobbarkompis)

2011-04-22 @ 20:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0