12 april 2011

Efter en natt med knappt någon sömn har jag sovit nästan hela förmiddagen. Vaknade till liv vid lunch och kände att jag behövde få lite frisk luft. Tog bilen ut till kollo för att klippa ner några perenner. I vanliga fall hade detta jobb tagit max 30 minuter, men nu i detta höggravida tillstånd tog det närmre två timmar!
Man kan helt enkelt säga att det blev mer vila och kaffe än arbete!


Här kommer några "just nu bilder" från Äpplevägen 122.....


Vackra syrénknoppar på väg att slå ut.


Skönt att se att min favorit Orientalisk vallmo har klarat den långa och kalla vintern.


Några stackars tulpaner har blivit naggade i kanten....gissar på att det är en harjäkel som varit framme!


Den rödskaftade daggkåpan, som har ersatt den galet stora jättedaggkåpan kommer att bli fin rabatten.


Alliumlöken, som är vackert mörklila till skillnad från de flesta andra som brukar vara i en mer syrénlila nyans är på väg upp. Bakom syns ännu mer tulpaner....om jag minns rätt är dessa laxrosa.


Dessa tulpaner, som är lite rödaktiga i bladen vilket inte är så vanligt, satte jag i höstas tillsammans med några
lökar pärlhyacint som jag sparat från våren.

 
Visst blir man lite lycklig när man ser dessa "svennebananblommor!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0