Två av åtta lavendelbuskar nedklippta.

Det blev regn precis som Pelle hade hört så först på eftermiddagen gav vi oss ut till kolonin. Ture ville ha båda sina föräldrar sittandes i sandlådan och leka med honom, en reaktion på att han har fått lite konkurrens i form av syster Ingrid.

Detta ledde till en viss irritation hos alla och det blev inget med något den här eftermiddagen. Innan vi packade ihop klippte jag i alla fall ner två av åtta lavendelbuskar.


Onsdagar, då Ture är hos mormor, får hädan efter bli trädgårdsdagar....


Väl medveten om att skräpet skulle ligga i hinken började Ture "strössla" kvistklipp över hela rabatten. Samtidigt som han noga kollade in mig så att han var säker på att jag såg vad han gjorde. Nu undrar jag bara, ska inte 3-årstrotsen börja i 3-årsåldern?


Kommentarer
Postat av: Linda

Ska man klippa ner lavendeln...? Då ska jag genast ut och göra det. Det där med att klippa rosor när björkarna har musöron - jag fick jämna dom med marken då de var kolsvarta!

2011-04-28 @ 10:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0