Premiär för trädgårdsfredag!

Om ni inte just nu har piffat till er, kanske fått i er ett glas rött vin och är på väg ut för att sluta upp med några vänner på en fredagsafterwork (herregud, vad trevligt det låter!) så föreslår jag att ni precis som jag (herregud, jag har genomgått ett totalt förfall!) tar på er mysbyxorna och slår på TV2 kl 21.30 då trädgårdsfredag har säsongspremiär!

Första avsnittet handlar om följande:

En trädgård är aldrig så vacker som när man drömmer om den tidigt på våren. Pernilla Månsson-Colts nya trädgård kommer att bli sagolik, bara hon får spaden i jorden och sekatören ur fickan. I fantasin prunkar redan rosorna och grönsakslandet dignar av godsaker.
Trädgårdsmästare John Taylor i Slottsträdgården tar henne tillbaka till verkligheten där de första vårlökarna precis tittat upp och merparten av jorden ännu är bar.



Kommentarer
Postat av: Linda

Du var inte ensam framför programmet - jag såg det med! Kan tänka mig att du går igång rejält, medan jag mest fårpanik över hur långt bort min trädgård är ifrån Pernillas... eller Jennys för den delen! Jag gillar det ju, men just nu känns vår trädgård som en djungel av gamla insnöade perenner och höstlöv. Jag räffsar och påtar och hackar och rotar bland lökar som snabbt tittat upp i dagarna. Och komposten blir högre och högre...

2011-04-10 @ 21:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0