Herregudars vilken bra förmiddag.

I går efter att jag varit hos barnmorskan, och fått mitt sjukintyg i handen där det stod: Patienten ska vila, får vistas utomhus, var jag inte sen att ta fasta på just dom sista orden i den meningen...

Jag tog en sväng ut till blomstertorget för att köpa några vårblommor till krukorna.
Efter att ha velat länge och väl bestämde jag mig för en riktig utmaning, dvs att välja något som jag egentligen tycker är rätt fult, nämligen gula blommor. Resultatet blev minipåskliljor tillsammans med vaniljgula penseér och blå pärlhyacinter.

Under tiden solen sken och fåglarna kvittrade planterade jag dessa tre krukor.

   


Passade även på att kratta upp några gamla höstlöv som låg och skräpade i trädgården. Därefter var jag rejält trött och åkte hem och vilade. Gäller att lyssna på kroppen nu så bäbisen kan stanna kvar därinne.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ser alla tiders ut tycker jag, trots den gula färgen ;-) Åkte också dit på de små påskliljorna. De finns ju överallt, är billiga och passar trots allt den kommande långhelgen. Annars är jag också lite anti gult... Kanske bara att inse - är det inte lite en släng av att vara barn till 40-talister? Fortsätt njut och vila! Kram!

2011-04-05 @ 12:13:02
Postat av: Sara W

Ska ta vägen förbi kolonin när jag cyklar hem imorgon då - du kanske är där och påtar!! kram

2011-04-05 @ 16:20:48
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0