Frustration är ordet.

Trädgårdsrapporterna lyser med sin frånvaro när man är ordinerad vila vilket är minst sagt otroligt frustrerande! Det är så mycket jag vill göra. Hade jag inte varit höggravid, förlåt att jag tjatar, så hade jag köpt barrotade rosor av sorten Peace och åkt ut till kollo och grävt djupa hål och fyllt med gödsel och rosjord för att sedan sätta igång och plantera. Istället får detta projekt vänta, vilket som sagt, är otroligt frustrerande.

Istället har vi idag, tillsammans med våra föräldrar, firat Pelle som på tisdag fyller inget mindre än 40 år! En höjdartillställning om ni frågar Ture som stortrivdes med Farmor, Åke, mormor och morfars fulla uppmärksamhet. Stackars 40-åringen hade det inte lätt!

Kanske ni undrar om jag hade googlat recept, läst receptböcker eller inspirerats av något tv-program för att sedan ställa mig och baka till kalaset.....
Det kan jag säga att jag inte hade gjort. Istället har jag lyft luren i veckan som varit och ringt konditori Gyllen och lagt en beställning. Inte ens gick jag iväg för att hämta beställningen utan jag skickade iväg Pelle och Ture.

Gud vad jag längtar tills jag får tillbaka min styrka i kroppen och all den här jäkla vätskan försvinner så man kan bli sitt vanliga jag igen!!!


På tisdag har jag fixat en överraskningspresent åt P och sedan ska vi ut och käka på Trattoria da Vinci, hoppas han kommer att uppskatta presenten. Är faktiskt, om jag ska vara helt ärlig, lite nervös.


Kommentarer
Postat av: Sara W

Jonas kommentar när jag läste och sa Pelle fyller 40: ojdå, är han så gammal?. Bra komplimang man till man..

2011-04-17 @ 21:59:49
URL: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0