En välbehövlig paus...

tog jag idag från all vila då jag äntligen fick ner dahliarötterna och mina tomatfrön i jorden. Nu står dom på första parkett och jag hoppas att ljuset ska vara tillräckligt.

Dahlirötterna, och ett par lökar som ska bli liljor, planterade jag i vanlig blomjord. Så fort dahliorna börjar växa så gäller det att komma ihåg att dessa är törstiga och behöver extra näring. Dock är den vanliga blomjorden för kraftig för frön så därför planterade jag tomatfröna i den betydligt lättare såjorden. 

Såjorden är svagt gödslad och finsiktad med mycket sand vilket gör den lättare och mer porös.


Krukväxterna har fått maka på sig för mina odlingar.


Tänkte ta och plantera dessa tre sorters blommor tillsammans och tror det kan bli fint.
Höjden är 60, 75, och 90 cm.


Ni har väl sparat förpackningarna man får när man köper vindruvor och körsbärstomater. I så fall har ni perfekta små växthus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0