14 grader i skuggan.

Idag har vi tillbringat en härlig eftermiddag ute på kolonin. Termometern visade 14 grader i skuggan och då och då tittade solen fram men det bästa vara ändå att det inte var någon blåst idag.

Under tiden jag vilade hjälpte Pelle och Ture till med att plocka upp kvistar från mina fruktträd som har blivit klippta av min kollogranne Bosse. Han har klippt mina träd varje år sedan jag köpte kolonin och dom är på god väg att bli fina i formen efter år av fritt växande.

Lite senare kom Farmor Inger på besök och vi avnjöt årets första fika på altanen. Förutom farmors bidrag till fikat var fikabrödet från Seven Eleven och trots detta var det helt klart årets i särklass mest kvalitativa fika.

Säger bara en sak: ÄNTLIGEN HAR SÄSONGEN BÖRJAT PÅ ALLVAR!


Ska bli spännande att se vad det är för färger på tulpanerna som är på väg upp och som jag planterade i höstas. Det enda jag är säker på är att dom inte är gula eller röda....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0