Inte är det roligt inte....

att stänga igen för hösten. Det känns tomt i hjärtat och jag är absolut inte redo. Önskar det vore maj så man hade allt framför sig istället.....nu är det långt till april när allt börjar igen. Tills dess får man hålla till godo med trädgårdstidningar.

Men vad som kändes bra vara att jag i lördags tog tag i trädgården och klippte ner alla perenner. Äpplena får sitta kvar på trädet ett par veckor till, bara för att få den där fina vackra röda färgen. Alla möbler, krukor, dekorationer åkte in i stugan och jag putsade tom av mina verktyg. Något som aldrig förr har hänt!



Alla perenner nerklippta förutom lavendeln som ska beskäras på våren och rosorna
som ska klippas när björken har musöron.


Dahliabusken hade jag inte hjärta att klippa ner. Jag får lugna mig några
veckor med att gräva upp rötterna och stoppa in dom för vinterförvaring.




Klematisen får samsas med trädgårdsmöblerna i stugan. Nu gäller det bara
att komma ihåg att slänga på en skvätt vatten varannan månad. I vår öser jag
på med benmjöl och klipper ner den.
Det brukar funka!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tror morfar är nöjd i sin himmel när han ser att du har torkat av dina trädgårdsredskap. Han oljade även in dem. Tyvärr har jag inte varit lika noga. Kram

2010-10-02 @ 21:00:51
Postat av: Linda

Så har man åter fått en dos dåligt samvete för att man inte gjort ett skit i sin trädgård jämfört med väl genomtänkt skötsel i Fröken Wilzéns... Kan bara säga - bra jobbat! Jag är i alla fall stolt över att INTE ha klippt ner någon hortentia i år ;-)

Vi hörs vidare om fredag/helgen. Jag åker till Linköping med mor och döttrar efter lunch på fredag. Antingen en fika när du kommer hem från jobb eller är du välkommen till Mjölby på lör el sön. Har förstått att festen var lajbans i lördags. Hade varit kul att vara med. KRAM!

2010-10-04 @ 09:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0