En semesterdag i september.

Kl 10 möte jag och Ture mamma på Vallaparkeringen, laddade för att hälsa på djuren. Mamma med en påse knäcke och jag med en förhoppning om att det skulle gå bättre denna gång vi bekantade oss med djur. 

Att det gick bättre kan jag knappt påstå. Ture vägrade att gå i närheten av djuren utan stod mest och åt knäckebröd på behörigt avstånd. Lekparken uppskattades dock.

    


Efter djurupplevelsen tog vi oss en sväng bland kolonistugorna i Valla. Jag har alltid trott att Vallaområdet var ett fint område i samma stil som Emmalund och Ådala. Men det var det var raka motsattsen!
Riktigt risiga tomter och stugor som var näst intill fallfärdiga.

Dock fick jag tre ååååh-upplevelser.....


Fantastiska pelagonier...blev lite sugen på att själv köpa 100 olika färger
till nästa säsong.


Söt sötare sötast...


Finaste färgen på en hortensia om du frågar mig....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0