Oskrivna lagar.

På Tures dagis får dom små barnen inte rita med tuschpennorna utan snällt hålla sig till kritorna.

Jag kommer själv ihåg hur det var när man var liten och lånade ut sina tuschpennor. Då var det jättenoga att "hatten" sattes på, och att man la tillbaka pennan i rätt färgordning. Råkade man trycka lite hårt med pennan så att det, gud förbjudet, råkade gnissla om pennan då var man dödsdömd!

I måndags gällde inga sådana regler utan Ture fick rita med tuschisarna hur mycket han bara ville. Tycker helt enkelt att det ska finnas några fördelar med att vara på sjukhus.


Lycka är att rita med tuschpennor!


Kommentarer
Postat av: Anna M

Hej Jenny!

Skönt att det Ture är bättre, hoppas att han klarar sig ett tag nu och får vara en frisk kille.

Jag blev så full i skratt när jag läste detta inlägg om tusch pennor, kommer nämligen ihåg när jag skulle bygga mössvägg på jobbet och frågade dig om råd. Kommer du ihåg vad du svarade? Det gör jag, du sa att jag skulle göra som man gjorde när man var liten och sorterade tuschpennor. (Jag gjorde aldrig det som liten så därför blev ju mössväggen som den blev). Hihihi!!

Allt bra annars??

Ta hand om dig!

Kram Anna

2010-10-30 @ 23:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0