Mat och bio.

Recension av fredagen.

Vad visste jag om Cornelius igentligen? Nja inte så där jättemycket om jag ska vara ärlig. Jag visste att han har gett oss en låtskatt som är enorm att gräva i, och att han levde ett liv i sus och dus med en förkärlek till alkohol och diverse andra preparat. Det var väl ungefär det jag visste....

Skådespelaren Jan Erik Dyvik Husby var fantastisk och det tog inte många minuter innan jag helt glömt bort att han faktiskt inte var "Cornelius" på riktigt. Likaså musiken, rekvisitan och kostym. Funderar fortfarande på om skådespelarna var inklippta i vissa miljö eller om miljöerna var återskapade.
Vad mer ska jag säga, en film värd att se.

Aioli Tapasrestaruang då hur var den då? Trevlig miljö och bättre än den gamla Chinarestaurang som serverade massor av tråkigt kolhydrarrikt kinakäk i bås. Men dock ingen favoritrestaurang. Gillar inte att man inte kan boka bord på fredagar och söndagar. Inte heller att dom varma rätterna slängdes in innan man hunnit äta upp de kalla som severades först. Det kändes helt enkelt jäkligt stressigt. Likaså gillade jag inte att borden var så små så alla fat knappt fick plats. Maten då, god men jäkligt flottigt.

Trots detta är Aiolo en perfekt "före bion restaurang" där maten kommer in samma sekund som du ser ryggen på servitrisen. Men vill du sitta länge och njuta av maten så kommer i alla fall jag välja en annan restaurang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0