Måste säga att nu flyter verkligen allt på fin fint :-(

Idag var Pelle och Ture på vårdcentralen och träffade läkare nummer två denna vecka. Han avfärdade svinkoppor och höstblåsor och sa att det Ture hade var ett herpesvirus. Precis samma typ som när vuxna får problem med återkommande munnsår.

Tydligen när så små barn som Ture får det brukar det vara riktigt illa första gången och typisk är att det sätter sig i munnen.
Jag som gillar att vad tabletter och medicin heter blev såklart jättebesviken när det inte finns något att behandla detta med eftersom det är ett virus. Dock fick vi en antibacteriell salva utskriven.

När Pelle och Ture gick till apoteket hade personalen på apoteket aldrig hört talas om denna salva men efter lite efterforskning upptäckte personalen att den gick att beställa hem. Behöver jag säga att vi behöver salvan nu! Måste säga att nu flyter verkligen allt på fin fint!



Kommentarer
Postat av: Linda

Man är ju helt hjälplös som det är i de där lägena när doktorerna ska säga sitt. Och så får ni dubbla diagnoser på det. Hoppas ni orkar härda ut nu innan ni får salvan... och att den sen lindrar. Ni blir verkligen härdade och jag beundrar att ni fixar det.



Själv var jag på vårdcentralen med lillan igår som fick obehagliga hostattacker. Jag ringde sjukvårdsupplysningen, barnakuten och bvc samtidigt och var övertygad om att det var rs-viruset. Efter besöket på vc här i Älmhult hittade man inget annat än en förkylning. Jag går fortfarande på nålar och bara väntar på att det ska utvecklas till lunginflammation. Jag tror jag behöver det här för att härdas lite jag med...



Ta hand om er vännen! KRAM

2010-11-06 @ 14:31:56
Postat av: Julia

Nej fy sjutton!!!!! Gu vad ni drabbas ....

2010-11-08 @ 10:25:49
URL: http://gladatolvan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0