Höstblåsor......eh?

Igår när jag kom hem från jobbet var det en matt liten Ture som mötte i dörren. Pelle tyckte att det hade blivit värre i munnen på honom och tandköttet var så pass svullet så man knappt såg tänderna i nederkäken. Dessutom blödde det ur munnen på honom.

Jag ringde 1177 och gav all info om vad läkaren på vårdcentralen hade sakt samt diverse apotekspersonal. Syster Karin trodde inte alls att det var svinkoppor han hade utan höstblåsor. Och eftersom höstblåsor är ett virus så finns det ingen behandling. Bara vänta och låta det läka ut.

Vid det laget kände jag mig så jäkla uppgiven så tårarna kom......som tur är lyckades jag hålla mig tills det att jag lagt på luren.

Idag är det jag som ringer den där läkaren på vårdcentralen och ser till att få en ny tid hos honom, om det är så det sista jag gör i livet. Visar det sig att det är svinkoppor så tänker jag inte ge mig förrens vi har penicillin åt Ture.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0