Vill ha semester!

Igår var jag och Ture på kollo tillsammans med min mamma som passade Ture så jag kunde jobba i trädgården. jag klippte gräset, rensade gången från ogräs och mossa, plockade bland vissna tulpaner och förberedde jorden där jag ska plantera daliorna.

Måste säga att det just nu är jättefint på kollo. Tulpanerna blommar, gräset är vackert vårgrönt och perennerna är på god väg att växa till sig. Dessutom blommar körsbär, plommon och äppleträden.

Nu håller jag tummarna för att det ska bli fint väder i veckan för då ska jag ut någon kväll och sätta ut daliorna och fixa nya sommarblommor till krukorna. Dessutom har 3 av mina Peacerosor fruset ihjäl denna vinter och de behövs grävas upp och planteras nya.

Skulle vilja ta en dag semester denna vecka, utan att berätta det för Pelle, och vara på kollo hela dagen i hemlighet!
Kanske jag ska göra det....




Kommentarer
Postat av: Sara W

Gör´t!

2010-05-24 @ 11:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0