Rent ut sagt...

vilken jäkla skitdag!

Ok, förmiddagen var väl helt ok. Vi var på IKEA för att köpa en extra stol till Ture att ha på kolonin. Innan vi lämnade "helvetes Tornby" köpte vi även en bilbarnstol, eftersom Ture vuxit ur sin gamla, för den nätta summan av 2800 kr....

Därefter brakade helvetet loss!
Vi var bjudna till Pelles mamma Inger och Åke på söndagsmiddag och vi hann knappt komma innanför dörren förens Ture visade sig från sin charmigaste sida. Under middagen satt han i sin stol och pekade, tjöt och skrek på allt som han ville ha och så fort hans panikslagna föräldrar gav honom något kastade han det på golvet och fortsatte att tjuta, skrika och inte minst peka.
Därefter började han gå bärsärkargång i lägenheten och hans mål var skålar, porslinsfigurer, ljuslyktor, ja allt han kunde få tag i. Vid minsta tillsägelse tjöt han som en röd gris. Tillslut var jag så trött på honom att vi åkte hem.

Väl hemma fortsatte eländet. Pelle försökt läsa bruksanvisningen till den nya bilbarnstolen  (lite lätt irriterat i det hörnet) och Ture att tjuta och bära sig åt. Mitt upp i allt detta ringde min bästa pappa för att påpeka att gräset på kollo var lång. Jävlar i min låda, det skulle han inte ha gjort!

När Ture, tack och lov, slog ihop för natten fick jag ringa och be om ursäkt för mitt dåliga humör till pappa. Allt han hade velat säga var att om jag ville kunde han åka förbi och klippa gräset eftersom jag var nyopererad.......


5 kr....någon?!! Hör jag ett bud?


Kommentarer
Postat av: Farbror Martin

Jag bjuder en guldpeng i befintligt skick.

2010-05-16 @ 23:22:07
Postat av: Tant Elisabeth

Tack, jag passar.

2010-05-17 @ 19:05:44
Postat av: Kusin Anna

Jaa, är dom inte söta dom små liven! Men jag kan tala om att en sjuåring är rätt så bra på att gapa också, har nyss haft en dust!

2010-05-17 @ 20:06:26
Postat av: Farbror Martin

När slutar auktionen och leder jag budgivningen?

2010-05-18 @ 22:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0