Lila och vitt.

Igår kom jag hem från en arbetsdag i Örebro. Vilken lycka när jag i bilen hem kom på att jag kunde svänga in på Blomsterlandet (förvisso ingen favorit) och handla sommarblommorna till mina krukor samt lite annat livsnödvändigt!

Jag har alltid haft Pelagonier tillsammans med murgröna i mina krukor men i år tänkte jag "go bananas" och vara lite mer vågat. Tänken är att blanda olika gröna nyanser av blad med lila och vitt. Låter kanske lite läskigt med färgkombinationen lila och vitt, men jag tror det blir fint.

Dagens tips: använd U-jord, och inget annat, till era krukor och balkonglådor. Denna jord är speciellt framtagen till att ge bra med näring till sommarblommorna. All typ av jord som man köper 4 för 100 kr är bannlyst!
I alla fall om ni vill ha växter med mycket knopp och blommor...


Benmjöl till min nya vita klematis. Viktigt, viktigt!


U-jord: Lite dyrare, mycket bättre!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0