Kolla vad som har...

hänt med daliarötterna som jag satte i april. Har nog aldrig sett något växa så fort. De två till vänster är två lite lägre sorter med cerisa och
rosa stora blommor och de till höger är, precis som synes, en högre sort med aprikosa blommor.


I två stycken är det redan knopp. Har ingen aning om det är så det ska vara
men jag har känslan av att det inte är bra. Väntar nu på att frostnätterna
ska vara över så jag kan plantera ut dom.



Som jag skrev för en vecka sedan vara jag på Jättegrönt i gamla Linköping. Fick med mig hem 3 st tomatplanter, några 1-åriga sommarblommor som jag tänkte sätta i pallkragarna tillsammans med grönsakerna samt en perenn luktärt. Har fått lära mig att det inte finns något som heter perenn luktärt utan alla luktärter är 1-åriga. Istället heter den "perenna luktärten" rosenvial.
Jag har beställt en spaljé av pappa i armeringsjärn som jag ska sätta vid uteplatsen för att dölja grannens förråd och där tänkte jag planera rosenvialen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0