I´m back!

Hej där, nu är jag tillbaka!

Operationen gick bra och dagarna i Västervik gick riktigt fort. På tisdagen checkade jag in på kirurgavdelningen och fick en säng i ett 4-bäddsrum. Efter att ha tagit alla prover fick jag lov att göra vad jag ville. Valde att tillbringa tiden på stan och jag passade även på att gå och klippa mig. En bikini till mig själv och lite sommarkläder till Ture blev det med.

På själva operationsdagen var jag lugn och tyckte det hela var ganska spännande. Måste erkänna att jag blev lite besviken när det bara vara en sköterska i operationssalen när jag blev sövd. Jag har nog kollat på för många avsnitt av grey´s anatomy och hade föreställt mig ett helt rum fullt av grönklädda människor :-).
När jag sedan 5,5 timme senare vaknade låg jag i en annan säng på uppvaket. Jäkligt konstigt att inte veta vad som hade hänt de senaste timmarna.

Var rejält mör på eftermiddagen efter narkosen och låg mest och sov. På kvällen var jag tillbaka på avdelningen och somnade för natten. Hade inte mer ont i halsen än vid en vanlig förkylning, värre var det med nacken. Hade ruskig värk och en rejäl nackspärr. Fick förklarat för mig att det berodde på att jag under de 4 timmar som operationen tog hade jag legat så att det hade frestat på nacke och axlar, därav smärtan. Fick lite smärtstillande så jag kunde sova vidare igen.

Dagen därpå mådde ja ok, fortfarande kunde jag inte klä på mig själv pga av nacken. Pelle hämtade mig vid lunch och vi åkte hem.

Så här 3 dagar efter operationen har den värsta värken i nacken släppt, även att jag fortfarande är stel. Det lustiga är att jag är så himla trött, om det beror på att jag är ledig och inte gör något eller om jag fortfarande är påverkad av narkosen vet jag inte.
Hur som helst, skönt att ha det gjort!



Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att höra att allt gick bra! Har tänkt mycket på dig - kramar!

2010-05-15 @ 13:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0