Å så var det färdighandlat för den här gången.

Måste bara berätta hur det gick till när jag köpte min ring i Antwerpen....detta var nämligen en totalupplevelse, helt i min stil ;-).

Efter att ha varit på ett ställe där man fick se hur grå fula små stenar slipades till vackra diamanter blev vi sugna på att gå in i en affär för att kolla lite närmare på vad som fanns och som Fru Malmén hade sagt; kolla va skiten kosta!

Vi blev otroligt väl mottagna och mannen som låste upp dörren för att släppa in oss var väldigt trevlig.
Först förklarade han om hur man satte beteckningen på en diamant och därefter visade han mig olika diamanter och jag fick välja storlek och kvalité samt vilket utförande själva ringen och infattningen skulle ha.

Senare samma dag när vi kom tillbaka för att hämta ringen gick mannen igenom alla papprena som innefattade ett certifikat, en livstids service och rengöring på ringen samt papper till försäkringsbolaget. Efter all detta snicksnack, som kändes som en evighet, ställde han fram en silverbricka med en skrin på och sa:
-Are you ready to see the ring?

När han öppnade skrinet, som visade sig vara en speldosa, låg ringen där i! Det enda jag kunde tänka på vara att fan om jag inte har täckning på kortet, då dör jag!!!!!!!!!

Hur som helst är jag supernöjd med ringen och mest nöjd är jag att en del av den har jag betalt med mina tior som jag sparat i en PET-flaska.

Vad är kontentan av detta då? Jo, spara tior i en PET flaska och när den är full köp något fruktansvärt onödigt till dig själv. Kom ihåg, en resa är inte något "fruktansvärt onödigt".






Kommentarer
Postat av: Sara W

Men får man se en bild då!! På ringen...

2010-05-05 @ 12:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0