Ole dole doff...

Åh vad länge sedan det var jag var på kollo! Nu är kl halv nio och jag är jättesugen på att åka dit. Troligt är att jag borde vattna sommarblommorna, klematisen, grönsakerna i pallkragarna och sist men inte minst tomatplantorna. Blir även nyfiken på hur rosenvialen och stockrosorna mår. Ni vet de där stackarna som ska stå i väldränerad jord och inte i plaskblöt lerjord som jag  har planterat i.

Blir lite velig, ska jag orka åka ut en sväng eller ska jag stanna hemma.
Jag kollar SMHI väderrapport. Visar det sig att det är sol ända fram till midsommardagen, då måste jag ut till kollo, om inte stannar jag hemma och bleker hårbotten....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0