Matt i pälsen.

Oj vad det har varit mycket de senaste dagarna....därav frånvaron. Denna vecka är det lite lätt hysteriskt gällande resor. Ungefär så här ser veckan ut; Stockholm, Lund, Helsingborg, Köpenhamn och sedan 1 dags semester. Behöver jag nämna att Pelle tar den sista inskolningsveckan på dagis med Ture.

Men först lite om helgen.
Hela lördagen och söndagen höll Pelle och jag på och fixade på kollo. Blev långt ifrån klart och med tanke på att jag/vi inte umgicks med Ture på hela helgen, förutom på natten när han sov, känner jag en viss besvikelse.
Förrvisso är jag medveten om att jag la ribban högt men ändå. Tänk vad allt tar tid.


Det som blev gjort:
Monterat ihop dagbädden....blev bra.
Skaffat sig en rejäl bonnbränna....svider rejält.
Målat stugan....blev så fint så det ser ut som om stugan är alldeles ny!
Byta ut och måla alla vindskivor samt fönsterfoder.......se ovan.
Fika i solen med vänner......nödvändigt.

Kvar att göra:
Snickra ihop köket inne i stugan.
Skruva fast längstgående plankor på uteplatsen.
Snickar ihop, samt måla, det lilla staketet till höger om dörren.
Gräva ur och lägga 3 betongplattor så tomatplantorna får en bra plats.
Måla i där jag har fuskat på uteplatsens vita snickerier.


Nu orkar jag inte tänka mer på det här. Får se vad jag hinner med nästa lördag då jag och Ture ska vara själva, hela dagen och hela natten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0