Inställt pga av (mag)ras.

Idag tisdagen den 1:e juni var det tänkt att Ture skulle börja dagis!

Just det här med dagis har jag redan från dag 1 oroat mig för. Bland de första tankarna som for i mitt huvud när jag blev gravid var just detta med dagis. Jag funderade mycket på hur man skulle hinna med allt, dvs lämna och hämta på dagis. Tycker alltid det verkat så jobbigt för alla arbetskompisar som varit styrda av hämt och lämningstider.
Sedan oroar jag mig för alla VAB-dagar och hur mycket man kommer behöva vara borta från jobbet.

Just denna oro får jag ingen sympati för hos Pelle. Han tycker att om jag inte vore så egoistisk så skulle detta inte var något problem.... å ja han har väl rätt.

Hur som helst, i natt fick Ture ett totalt magras (läs diarré) och vi fick byta blöjor många gånger under natten. Detta innebar att vi fick ringa dagis och säga att vi förmodligen hade en son med maginfluensa....
Dagen har varit bra och inga större problem med magen. Nu återstår bara att se vad som händer i natt.

Snälla håll tummarna för oss så att Tures inskolning kan börja imorgon....annars vet jag inte hur JAG ska få ihop allt när jag har lagt alla möten och resor denna vecka och nästa vecka efter hans inskolningstider.

VID TANGENTBORDET/Världens största egoist!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0