En bra kväll.


Om det är någon som har missat det så kan jag meddela att det pågår ett VM. Detta är nog lite olika hur mycket VM det är men om jag säger att det är SJUKT mycket VM på Järnvägsgatan 8B så ljuger jag inte.

För att slippa att lyssna till fotbollsljudet på tv:n flydde jag och åkte ut till kollo efter att alla kvällssysslor (lite pinsamt men det finns faktiskt inget bättre ord för det) var avklarade.

På vägen ut tog jag en sväng förbi färghandeln och passade på att köpa grön fasadlasyr till pallkragarna. Han inte dra många drag med penseln förrens jag fick ett mycket trevligt besök.

Pappa kom förbi med min spaljé som jag tidigare har beställt av honom. På några minuter var hål gjorda och spaljén islagen i marken.
Planterade i söndags några rosenviale (perenn luktärt) som jag, trots att det trivs bäst i väldrenerad jord, hoppas ska kunna växa och slingra sig upp i spaljén.

Med hjälp av denna spaljé hoppas jag kunna dölja lite av grannens
uteplats. Fyrkantsröret som armeringsjärnet sitter i kommer på sikt att
rosta. Tro det kan bli fint....


Världens mest fotograferade pallkragar. Dock nymålade ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0