Det blir visst aldrig som man tänkt sig.

Hela veckan har jag sett fram mot fredag då jag har tagit en semesterdag för att vara den som skolar in Ture på dagis. Tanken var att jag skulle hämta och lämna Ture, passa på att snacka lite med fröknarna samt att mormor skulle få träffa personalen eftersom hon kommer att hjälpa till att hämta när det kör ihop sig. 
Tyckte att jag hade ett guldupplägg på dagen, särskilt när jag planerat att köra ett kollopass och få färdig det sista med målningen under tiden Ture var på dagis.

Idag när jag kom hem från Köpenhamn, gick upp kl 04,30 för att ta flyget, möte jag Pelle i dörren som kom med beskedet att Ture var förkyld, hängig och hade sovit större delen av dagen.....

Detta innebär att det inte blir något dagis för oss imorgon. Istället blir det att tillbringa dagen inne och köra på med lite extra medicin så att vi slipper sjukhus denna gång.

Fan vad det här med familjelivet är krångligt! Den största otjänsten man kan göra sig själv är att försöka planera något....Det enda man kan vara helt säker på är att det aldrig blir som man tänkt sig :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0