Tro det eller ej, men ett nytt projekt är på g.

Nu när huset är färdigmålat, och insidan av huset snart är klart börjar jag genast klura på nya projekt.

Rabatten som är framför huset har jag aldrig gjort något med, förutom att gräva upp den och rotslå lite växter som jag har velat spara. Nu är tanken att göra denna rabatt i samma stil som de två övriga och på så sätt få den vänstra rabatten att fortsätta bort i en 90 graders vinkel.
Funderar på om jag ska gräva bort lite gräsmatta i hörnet och på så sätt få ett runt hörn.

Min tanke är att i höst, när trädgårdshandlarna förhoppningvis har rea på perennerna, slå till och köpa några hängiga exemplar som sedan kommer att vissna ner inför vintern och för hoppningsvis komma med full kraft i vår.

Ja, det är sånt här jag funderar på när jag sitter vid köksbordet och matar Ture eller ligger i hans rum för att söva honom för natten. Jag har liksom lite svårt att koncentrara mig på något annat just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0