Smider ränker....eller vad det nu heter.

Tror jag minst sagt kan påstå att det nya året började lite skakigt för familjen Strand/Wilzén.

Jag hade beställt en taxi tills kl 02 på nyårsaftons natt och som först dök upp två timmar senare kl 04. Innan dess hade vi gett upp och klockan halv fyra krypit ner i värden och värdinnans soffa för att få sova några timmar innan vi kunde ta bilen och köra hem.  Precis när vi krypit ner ringde taxi, och väckte upp hela huset, och frågade om vi fortfarande var intresserade av bilen!!!

Visst jag vet att det var nyårsafton och inte en helt smidig kväll att åka taxi på, men det hör till saken att dagen innan hade jag ringt och bokat bilen och extra noga hört mig för om man verkligen kunde boka bil till nyår. En snipig kärring i växeln sa att visst kunde man göra det, det var ju liksom det som deras verksamheten byggde på.....Hon hade även vänligheten att informerade mig att var det så att dom skulle bli sena så skulle dom ringa och meddela oss om det.

Som person är jag inte särkskilt impulsiv av mig. Visst hade jag kunnat skrika, svära och gapa när jag väl fått tag i någon i växeln senare på morgonen. Men den "lätta" ska ja inte ge dom.

Istället laddar jag för att vara den där äckligt lugna, väna och ödmjuka kunden som ringer och är i behov av att prata av mig om min otrevliga händelse. Sedan när människan i andra änden precis ska avfärda mig som en jobbig tjej då JÄVLAR i min låda ska jag slå till och dom ska få smaka på kritik!


Som om detta elände inte var nog så när vi kom hem hade värmen pajat ihop och det var kallt, rått och fuktigt i lägenheten......Tro mig när jag säger att jag helt orättvist ska låta TAXI I ÖSTERGÖTLAND AB ska få smaka på den med!

Kommentarer
Postat av: Leifada

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2011-01-12 @ 11:50:37
URL: http://leifada.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0