Prestationsångest delux.

När jag hör meningen alla hjärtans dag kommer jag på en gång tänka på en lurvig liten nalle med ett satinhjärta på magen. På hjärtat står det tryckt I LOVE YOU. Jag tror tom att nallen har ett namn, Miranda, och finns i en hel serie.
Jag ska erkänna att jag ALDRIG har fått något i stil med detta. Å trots att det är alla hjärtans dag imorgon tror jag att när dagen är slut har jag fortfarande ALDRIG fått det. Kanske är det så att någon aldrig har "I LOVE YOU:at mig, eller så är misstaget jag gjort att jag berättat den här historien för min pojkvänn.....


En tjej jag känner flyttade ner till Köpenhamn till sin danska pojkvän efter att dom träffats på en konstskola i Helsingfors och sedan dess varit ett par. Trots att det enda hon ville var att bo och leva tillsammans med honom, så började livet i Köpenhamn bli tufft utan varken jobb, familj och med bara hans vänner runt omkring.

En dag när hon kom hem hade hennes pojkvän en present till henne. Det här är en tjej som är van vid omtänksamma och fina presenter så när hon öppnade paketet och fick se ett gammalt exemplar av ett dansk-svensk lexikon så blev hon, trots att hon aldrig skulle erkänna det, lite besviken.
Han sa då att hon skulle öppna boken vilket hon gjorde. 
Inne i boken var det på alla sidor ett hjärta utskuret och i hjärtat låg en klocka. Klockan var samma hon några veckor innan, tillsammans med pojkvännen, hade sett i fönstret i en second hand-affär. När hon vände på klockan såg hon texten; MARIA OCH THOMAS FOREVER.


Kanske jag skulle varit smart och aldrig ha berättat den här historien, vem vet, kanske jag hade fått en ask med röda geléhjärtan imorgon.....


  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0