Pelle å jag.

Pelle å jag har aldrig.....

varit ute och rest ihop.
vi har inga gamla kort där vi hade, vad vi tyckte, var moderna kläder på oss och fortfarande kan jag fråga om han har en ny tröja när han fått på sig något jag aldrig tidigare har sett.

Ändå har vi fött barn tillsammans och klarat av att ta hand om Ture, utan att ha slagit ihjälp varandra, i ca 14 månder.
Just därför tycker jag det är dax att Pelle och jag gör något tillsammans bara han och jag.

Nu har vi kollat upp lite resor, och kommit fram till att det vore trevligt att åka till Antwerpen. Inte bara det att jag länge velat åka dit, dessutom kan man åka dit skitbilligt. Vi ska kolla upp om det går att låna ut Ture och så har vi lovat oss själva att det är bara han och jag som ska åka. Inga andra får följa med.

Så här står det om Antwerpen....

För de flesta är Antwerpen ganska okänt. Många vet att staden har, en av Europas största hamnar, men det är nästan också allt. Men Antwerpen har mycket mer att erbjuda: 
det är världens ledande diamantstad och ett av Europas nyaste modecentra. Antwerpen har ett överflöd av historia, konst, design, mode, arkitektur, gastronomi och shopping. Dessutom finns det mer än 250 ölsorter att välja mellan.
Vad mera kan hjärtat begära?

Nähe, det undrar jag mä....

 


Kommentarer
Postat av: Sara W

Antwerpen är fint.

Jag jobbade där det där halvåret när jag bodde i Bryssel. Nu ska ni nog strunta i att besöka den himla World-Class anläggningen som finns där utan koncentrera er på det ni läst om i beskrivningarna..

Kram

2010-03-01 @ 13:31:01
Postat av: Jonas W

Det finns även intressanta krigshistoriska museum att spendera timslånga studier vid

2010-03-01 @ 13:48:22
Postat av: Linda

Underbart, romantiskt, spännande, frihet, puss!

2010-03-01 @ 21:32:02
Postat av: anna

Varför Antwerpen?! Venedig kanske? Sjukt billigt att åka dit oxå o tänk på glassen och vinet och maten och värmen. Nävars Antwerpen låter ju fantastiskt;) ni är ju roliga!

2010-03-02 @ 19:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0