Vilken pers!

Det känns som om denna blogg behöver byta namn till Jenny´s sjukstuga istället för Jenny´s koloniliv.

I måndags ringde dom från Tures dagis och meddelade att han inte fick behålla någon mat då han hade fått diarré. Bara att hämta hem Ture och öppna upp sjukstugan igen på järnvägsgatan.

Några timmar senare hade maginfluensan drabbat både mig och Pelle. Kan lätt påstå att tisdagen var en av mina värsta dagar någonsin. Pelle och jag låg helt utslagna i sängen och Ture var skitsur för att vi bara låg i sängen eller låste in oss på toaletten och inte ville leka med honom.

Gjorde några tappra försök att sitta uppe med honom och leka med lego men inte ens det fixade jag. Stackars Ture!

På onsdag var vi bättre och mamma tog Ture vilket var underbart då vi kunde sova och vila ut.

När det värsta var över var det ganska mysigt att ligga hemma och kolla på en dålig romantisk komedi från 80-talet, kl 14 en onsdag bara Pelle och jag.

Skönt att ha det här med maginfluensan avklarad innan jul!




Kommentarer
Postat av: Linda

Stackare! Men som sagt - nu är det gjort. Jag bara går och väntar... Idag fick tre barn gå hem från Ellens dagis pga att de kräkts. Burr... Ikväll vankas det julmiddag med jobbet. Ser fram emot att träffa folk utan mjölkspya på axeln. Kram!

2010-12-09 @ 16:30:05
Postat av: Anonym

det värsta är att man kan få det x flera.......

hoppas ni klarar er.

2010-12-10 @ 07:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0