Helsingfors

Just nu sitter jag på hotell Helka i Helsingfors och väntar på att bli upphämtad av vår finska merchandise Malin. Resan hit gick bra, ingen aska i luften som ställde till det. Nu håller jag tummarna för att jag utan problem ska komma hem idag.

Igår kväll, efter att ha checkat in på hotellet, passade jag på att gå en sväng i Helsingfors. Har bara varit här en gång tidigare och då endast ett par timmar.

Gissa om jag blev glatt överraskad när jag upptäckte att alla butiker var öppna tills kl 21 på kvällen. Eftersom jag inte hade något för mig och jag inte kunde gå och lägga mig kl 19 var detta den bästa av alla sysselsättningar!

Upptäckte Alexandergatan (vad den heter på finska vet jag inte) där alla butiker låg. Dock blev jag väldigt förvånad när jag insåg att det i vart och varannat hörn var en svensk butik. HM, Kappahl, Lindex, Gina Tricot, Glitter, Hemtex, Monky, Nilsons skor och Din sko. Ungefär som att åka ut till vilket svenskt shoppingcentra som helst.

Kryddan på kvällen blev en insk pirog, Zara och Mango.
I shoppingpåsen hamnade ett par jeans och en svart T-shirt.

Nu vill jag att denna dag ska vara över så jag får komma hem till Ture. Saknar honom massor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0