Bikten

Nu ska jag erkänna en sak....

Ibland när jag får presenter, på födelsedagar osv, tackar jag och tar emot. Ibland händer det att jag går tillbaka till affären och utan kvitto byter till något annat. Jag vet, skitfult beteende.

Sedan jag fick barn har jag upptäckt att detta tillvägagångssätt inte funkar när Ture får presenter. Jaha tänker ni, varför funkar inte det? Jo därför att när någon ger bort en leksak så ska den som ger bort presenten hjälpa Ture att slita upp förpackningen så att Ture på en gång kan börja leka med saken. Likaså om han får något klädesplagg så ska etiketterna bort på en gång och det ska provas....

Jag blir då skitstressad och ser min chans att bli av med eländet flyga ut genom dörren.

Om min mamma läser detta inlägg kommer hon tycka att jag är FÖRSKRÄCKLIG, å ja hon har rätt!


Kommentarer
Postat av: Sara W

Haha det var det roligaste jag läst på länge. Du borde skriva detta på mammabikten.se, Ann Söderlunds senaste verk.

Men du, jag kan säga så här.. Du är inte ensam om beteendet men du får helt enkelt bli snabbare på att plocka undan grejer efter att Ture fått hjälp att öppn a!

2010-04-27 @ 08:33:58
Postat av: mamma

Förskräcklig? Säger bara en sak! SKÄRP DEJ!

2010-04-27 @ 10:12:04
Postat av: Torkeltina

Great site. Good info

2011-06-02 @ 13:48:46
URL: http://torkeltina.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0