What a day!

Vilken bra dag vi hade igår, jag, Malika och Sara!

Begav mig till Hackefors kl. 05.15 för att hämta upp Sara. Nästa stopp blev Berg för en tredje musketör, som i det här fallet var Malika.
Resan ner gick bra och straxt efter 9.00 slet vi tag i varsin kundvagn och gjorde entré inne på Gekås. Där inne behövde vi inte känna oss ensamma om jag säger så.....

Det var, precis som väntat, massor av folk. Vi bestämde oss för att på en gång dela på oss för att mötas upp 2 timmar senare. Jag måste säga att jag helt klart drogs med i shoppingyran. I vanliga fall är jag väldigt selektiv när jag handlar och tänker efter noggrant innan jag slår till. Är detta något jag verkligen behöver? Kommer jag ha användning för det? Kan jag hitta något finare/bättre?
Detta är frågor jag vanligtvis ställer mig inne i en butik, men inte idag! Jag shoppade på som aldrig förr. Totalt sett brände jag 2700kr, och det är för mig mycket pengar att spenderar på ”småsaker”.



I gula kassar, väl instuvade i bilen, på väg hem till Linköping låg bl a. leksaker, underkläder, blockljus, ramar, tvättmedel, påslakan, en bok, strumpor, våtservetter, bordstabletter, presenter till Sten och Svea, några beställningsvaror från min kompis Camilla, nappar, massvis med kläder till Ture, en gunga till kollo, en adventsljusstake, julomslagspapper, silverputs, bamsetandkräm, pusselmatta till Ture, och sist men inte minst, de obligatoriska aluminiumfoliet från Gekås.



Jag vet att detta beteende är helt sjukt men jag måste erkänna: I LOVE IT!!!


En nöjd men trött Malika.


Varuhuset stänger om 10 minuter och Sara funderar på om det är något
mer hon kan tänkas behöva.


Den stora vinnaren var helt klart Ture!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0