Puh...what a hetsdag!

Idag har det varit mycket i kalendern. Dagen började med ett BVC besök på morgonen. Ture skötte sig bra och levererade vad det gällde kurvorna. På kurvan för längd och även vikt är han en kurva under mediankurvan, men när det gäller huvudomfång mäter han in en kurva över medianen.

Sin min mamma sa;
- Men har inte Pelle ett ganska stort huvud, ja jag vet inte. Han har ju i alla fall inte ett litet!

Berättade det för Pelle när han kom hem och vi skrattade riktigt gott åt han och Tures vattenskalle!
Därefter hade jag ett möte med en läkare från Endokrinkliniken för att prata medicineringen av min struma. Bra läkare, fick svar på många frågor. Dock har hade han helt andra svar än de som läkaren jag träffade i lördags gav mig....hm, förrvirande.

Till lunch var vi bjudna till svärmor, Tures goa farmor. Ture skött sig allt annat än exemplariskt, det var ju i och för sig inte hans fel utan bara det att det blev helt knas med hans sovtider. Efter konstant gnällande och skrikande under både lunch och fika sken han som en liten sol och vinkade till Farmor när vi skulle åka hem. Då var jag ganska matt i pälsen ska jag villigt erkänna.

När Pelle kom hem klädde vi på  oss igen och åkte för att hälsa på Anna och Björn som har fått en liten Frank som såg dagens ljus för ca 1 månad sedan.


Frank says hey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0