Med sorg i hjärtat...

packade jag ihop på kollo idag. Mamma var med som barnvakt åt Ture och under tiden hon tog hand om honom plockade jag iordning och bar in utemöblerna, tog in betonggrodan som hälsar välkommen på gången, klippte ner några perenner, tog ner tygskynkena som skuggar uteplatsen och skruvade isär bordet som jag använder när jag ska diska. 

Trots att jag tycker det är skittrist att klippa gräset så kändes det verkligen sorgligt med tanke på hur lång tid det är tills nästa gång jag behöver ta fram gräsklipparen och köra över mattan....

Usch vilken deppig dag. I grund och botten är jag en "höstmänniska" och jag älskar vanligtvis hösten men nu känns det bara deppigt att säsongen är slut och att man ska behöva stå ut med en trist vinter innan det är dags igen att ge sig ut.

Den här säsongen har helt klart varit den bästa på länge. Sista tiden Ture varit med på kollo har han tjurar så fort jag gått "ur bild" och det är lätt att glömma bort alla timmar han låg och sov, nerbäddad, i vagnen hela mars, april och maj och jag kunde greja hur mycket som helst.


Ture och Mormor...


Ser redan fram mot att få plocka ut möblerna nästa vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0