Håll tummarna!

I tre veckor har Ture varit frisk men nu är det slut på det. Åter igen har han blivit sjuk. Läkaren som vi träffade förra gången sa att det är normalt med en förkylning per månad för så här små barn. Det är immunförsvaret som genom dessa förkylningar byggs upp inför framtiden, och så länge Ture går upp i vikt och växer som han ska är det ingen fara.

Dock känns det inget kul och jag tycker så himla synd om honom. Imorgon går vi in på den tredje dagen av förkylningen. Ser man tillbaka på de två sista förkylningarna är det på eftermiddagen den tredje dagen som han fått svårt att andas.

Den här gången har jag kört på med ventolinmedicinen till Ture som aldrig förr och jag hoppas verkligen den kommer att hjälpa honom från att en än gång hamna på sjukhus.

Så håll tummarna för honom, så vi slipper sjukvårdsrådgivningen, barnjourmottagningen och slutligen några nätter på barnavdelningen! Hoppas, hoppas....


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller tummarna att det går bra den här gången!! Hälsa lillen! Kram

2009-10-14 @ 08:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0