Va kul att se något annat och någon jag tycker mycket om!

I dagarna tre har jag och Ture varit i Älmhult där vi har hälsat på Linda och Ellen. Det var jättekul att få lite kvalitétstid med Linda och framförallt spännande att se hur dom har det nu när dom har flyttat till "IKEA-land"
Ture och jag tog tåget ner på måndag morgon och resan ner gick bra. Dvs, Ture sov i stort sett hela tiden och jag kunde njuta av en tidning och några cashewnötter.

Efter den obligatoriska rundvandringen i huset korkades rödvinet upp och därefter var det dags för Ture och Ellen att äta lunch....


I det här fina huset bor sedan i somras familjen Malmén.



På tisdagen packade vi ihop oss och tog en promenad in till "down town" Älmhult. Efter att ha strosat huvudgatan ner och därefter en sväng runt torget kunde jag konstatera att man i Älmhult ser till att ha två verksamheter i en. Exempel på det är att den som säljer väskor kombinerar det med smink, i stans tobaksaffär finns även stadens bästa fik där man även kan äta lunch. Helt enkelt ett smart sätt att få en verksamhet att gå runt i en liten stad.


Linda, Ellen och Ture på stadens fik/lunchrestaurang/tobaksaffär.

 


Om någon någongång skulle ha vägarna förbi Älmhult kan jag verkligen
rekommendera stans blomsterhandel/florist/inredningsbutik Linnea.
Riktigt bra helt enkelt!


På väg ut från blomsterhandeln mötte vi lastbilen från Holland som skulle
leverera blommor till butiken. Knappast alla lastbilar som kör på så vacker
last!


Lika mycket som Ture sov på vägen ner till Älmhult, lika vaken var han
när vi åkte hem. Här med en majskrok (eller som Linda säger; -En håll
käften krok) i munnen..


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, vad kul att läsa om sig själv och sitt liv ;-) Tack själv för tre mysiga dagar, sällskap och nya upplevelser med dig, raring! Det är bara du som kan uppskatta (och upptäcka) en lastbil med blommor eller ett skogsbryn med vackra höstlöv med ett annorlunda staket. Ni som känner Jenny förstår nog vad jag menar... Puss på dig! Ps Länge leve hortensian!

2009-10-30 @ 22:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0