Oj vad bra!

Idag har Ture och jag varit på barnvagnsbio och sett filmen Bröllopsfotografen. Filmen var helt ok men det som var fantastiskt var kostymen, särskilt Tuva Novotnys karaktär Astrid!

Blev verkligen faschinerad och kom på mig själv med att sitta och kolla in alla detaljer istället för att hänga med i handlingen. Var tvungen att kolla vem som gjort kostymen för denna film och upptäckte en Jaana Fomin. Vem det är har jag ingen aning om. Inte heller vem designern bakom Tuvas alla outfits är.
Det jag vet är att denna Jaana inte valt den lätta vägen när hon gestaltat överklassen. Borta är dom klassiska jumperseten och pärlhalsbanden och istället kör hon med helt galet vackra skapelser!

Tyvärr hittade jag inga bilder på Astrids "vardagskläder" så ni får hålla till godo med klänningen som hon hade på sin systers bröllop.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0