Kanske inte riktigt min grej.

Har laddat för att baka hela veckan och tyckte att det skulle bli jättekul när jag idag satte igång.
Planen var att göra lakrisknäck, lussebullar och pepparkakor.

Ibland går jag in i saker med inställningen, hur svårt kan det va?
Gissar på att de flesta kan koka knäck men jag har aldrig gjort det. Fan, det var ju svårt! Knäcken kokade över, kom inte upp till 122 grader med termometern och sedan var det ett elände att få ner knäcken i formen som hela tiden hade en tendens att vippa.
Pepparkakorna blev inte alls så där snygga som köpepepparkakor, utan lite vingliga i kanterna. Lussebullarna som skulle bli lussehjärtan såg mer ut som hammarhajar i ansiktet. Kanske bakning inte är min grej!

Men skam den som ger sig, nu ska jag fortsätta med att rulla macademiannötter i smält choklad och sedan, när chokladen har stelnat, ska det rullas i florsocker. Det måste ja ju lyckas med, ja menar hur svårt kan det va?!?!!! 


Kommentarer
Postat av: anna

Hoppas verkigen att Ture ärvt din envishet, den kan man komma långt med:)

2009-11-28 @ 22:29:59
Postat av: Linda

Vackrare lussebak har jag aldrig skådat!

2009-12-03 @ 21:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0